Információs társadalom

Információs társadalom

Edward Snowden - Te utána csinálnád?

2015. március 14. - Sischo

1. Kérdés: Te mit tettél volna Snowden helyében? Lett volna bátorságod feladni a kényelmes Hawaii állásod, elhagyni a családodat és a szeretteidet?

Nehéz beleképzelnem magam a helyébe, hiszen nem láthatok és tudhatok mindent amit ő. Így nem vagyok tisztában a családjához való viszonyával, a nézeteivel és a terveivel. Az biztos, hogy számára az internet szabadságának eszmei értéke fontosabb, mint saját élete, azonban én nem vagyok benne biztos hogy ezzel az áldozattal bármit is el fog érni. Így ezeknek tükrében nem biztos hogy megtettem volna azt amit ő tett.

2. Kérdés: Szerinted Snowden hős vagy hazaáruló? Mi lehet a motivációja? Miért csinálhatta ezt?

Szerintem inkább nevezhető hősnek, mint hazaárulónak. Amit tett, azt az emberi jogok védelmében tette, nem pedig önös célokból vezérelve. Én egy ilyen cselekedetet csak akkor neveznék hazaárulásnak, ha vagyonszerzési céllal más államok tulajdonába adta volna a titkos dokumentumokat, így azonban, hogy a saját népének jogait védte nem tartom annak. Nem vagyok benne biztos, hogy tettével közvetlenül változásokat fog elérni, de szerintem a célja inkább az volt, hogy felhívja a figyelmet a problémára és bátorságával másokat is arra buzdítson, hogy hasonlóan tegyenek.

3. Kérdés: Téged zavar személyesen az a mélységű és rendszerességű megfigyelés, amit az NSA végez? Tartasz attól, hogy konkrétan Téged megfigyelnek? Kell ettől bárkinek tartania vagy ez teljesen elvont dolog? Miért? Indokold válaszodat!

Én személyesen nem tartok attól, hogy engem megfigyelnek, hiszen nem gondolom, hogy sok értékes információt szerezhet bárki is azzal, hogy azt nézi, hogy milyen internetes oldalakat látogatok. Emellett nem hiszem, hogy jutna erőforrás arra, hogy minden magánember életét és internethasználatát megfigyeljék. Nem gondolom, hogy ez egy elvont dolog lenne, de naivan abban bízok, hogy az állam az illegális tevékenységekkel foglalkozó embereket figyeli meg, és nem pedig azokat akik nem támogatják az aktuális kormányt, vagy csak valamiért nem kívánatos személyek.

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardnemeth.blog.hu/api/trackback/id/tr427269941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása